Blog

SANCTUARY公式ブログ "Engineering&Passion"

クロアチアへ!RCM-461 (Part-7)

クロアチア在住 Mr.Baldoから ご依頼受けた

RCM-461 Z‐1(その7)です!

RCM-461 Z-1 ordered from Mr. Baldo living in Croatia (Part 7)

 

30062701 (3).JPG

芯出しをしたクランクシャフトと 各部点検し消耗部品を交換して

組み立てたトランスミッションを クランクケースに載せました。

The crankshaft of enhanced precision and the transmission inspected and rebuilt with new consumables are placed in the crankcase.

 

30062701 (4).JPG

ロアークランクケースを合わせ、規定トルクで絞めこみます。

Joined the lower crankcase and tightened at the standard torque. 

 

30062701 (6).JPG

クラッチハウジングは丸々アッセンブリで、PAMS製の後期型

軽量なアルミの物に交換。

ケースを分解した時でないと交換できないので、必ず行います。

The clutch housing is entirely replaced with the later model in aluminum from PAMS.  It can only be replaced when the crankcase is dissembled, so we always do this at our assembly works.

 

30062701 (7).JPG

ピストンはもちろん ドイツ Wossner社製で、圧縮比10.8の

ラインナップ! シリンダースタッドはSANCTUARYオリジナルの

クロモリ鋼製です。

The piston is no other than a German masterpiece of Wossner with the compression ratio of 10.8!  Cylinder head studs are chrome molybdenum steel beauties from SANCTUARY.

 

30062701 (9).JPG

シリンダースリーブもPAMS製の ESTライナーに変更しました。

Also replaced the cylinder sleeves with the EST liner from PAMS.

 

30062701 (11).JPG

ライナー内側が黒ずんで見えるのは、パルホスM処理を施したから・・・

滑りが良く フリクションロスが低減される表面処理で、さび止め効果も

ある優れものです。

The darkened interior of the liner comes from the manganese phosphate treatment… This treatment leaves the surface quite smooth and reduces the friction loss.  It also prevents the corrosion.

 

30062701 (12).JPG

シリンダーブロックの 組み込み完了!

Now the cylinder work is completed!

 

30062701 (13).JPG

カムチェーン回りアイドラーは、SANCTUARY製アッセンブリ。

Assembled the SANCTUARY idler for the cam chain.

 

30062701 (14).JPG

バルブガイドやシートリングなど、すでに精密内燃機加工を施した

シリンダーヘッドを組み付けます。

The cylinder head with the precision-treated valve guide and seat ring for internal combustion engines is assembled.

 

30062701 (16).JPG

 

30062701 (17).JPG

カムシャフトも組付け バルブクリアランスを調整・・・

Assembled the cam shaft, then adjusted the valve clearance…

 

30062701 (19).JPG

最後にPAMS製、高性能ジェネレーターKITを取り付けました。

Lastly, the high performance generator kit from PAMS is attached.

 

30062701 (1).JPG

クロアチアのMr.Baldoさ~ん!

エンジンが完成しましたから、次回はフレームに 搭載しますよ~!

Mr. Baldo of Croatia!!  We have completed the engine now, and are moving on to the framework next time!

 

 

To Be Continued

 

 

= お知らせ =

 

私中村は 7月2日(月)~10日(火)まで、イタリア ミラノ出張の為

9日間 不在となります。

出張中は何かと ご不便お掛け致しますが、今回も各メーカーとの

打ち合わせが 多数あっての訪伊となります。

大変ご迷惑を お掛け致しますが、よろしくお願い致します。

 

サンクチュアリー本店    (株)ノーブレスト  代表 中村 博行

Copyright© AC SANCTUARY. All rights reserved.