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SANCTUARY公式ブログ "Engineering&Passion"

From USA! RCM-500 KATANA (Part-2)

こんばんは、サンクチュアリー本店の中村です。

Hello! This is Nakamura, a representative of the Sanctuary head office.

 

ラスベガス在住 Mr.A Diazからお預かりした GSX1000Sカタナ

(Part‐2)です!

This is GSX 1000S Katana (Part-2) kept with Mr. A Diaz living in Las Vegas!

 

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LAのRCM USA INCでお預かりして その場で車体を全分解し

必要なPartsだけを日本へと送ったカタナは、まずフレームの

レーザー測定から着手。

This is held at RCM USA INC in LA, and the body was disassembled on the spot and regarding the Katana, for which we sent the necessary parts to Japan, we started with the laser measurement of the frame

 

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ダミーケースを積んで、フレーム内のエンジン中心を測定し・・・

We measured the center of the engine fixed to the frame

 

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シートフレーム後端部も測定・・・

やや右に寄れているのが わかりますね。

Measurement also performed at the rear end of the seat frame ... You can see that it is somewhat shifted to the right

 

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結果、わずかながらヘッドパイプとシートレールに曲がりが

見つかった為、まずは修正ストレッチから進めました。

As a result, although slight, because bending was found in the frame, we proceeded from modification stretch first

 

 

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一方で、エンジンの分解作業も開始・・・

Meanwhile, we are starting to disassemble the engine.

 

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ピストンには長年蓄積されたカーボンが ビッシリこびり付いてます。

Carbon accumulated over many years is closely caked on the piston

 

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この段階ではまだ シリンダーヘッドに大きなダメージはなさそう。

At this stage there is still no significant damage to the cylinder head

 

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この分解の工程こそ エンジンの故障や消耗部を見つける作業なので

実はとても大事な工程なんです。

This stage of disassembly is actually an important process as it finds engine breakdown and consumable parts

 

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引き続き次回もエンジンの詳細を ご紹介しますね~っ!

We will continue to introduce details of the engine next time!

 

 

To Be Continued

 

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