こんにちは、サンクチュアリー本店 代表の中村です。
台湾のRCM-275 Z-1オーナーから 製作を依頼された
RCM-375 MK-Ⅱ (その10)です!
Hi. This is Nakamura, president of the Sanctuary headquarters. This is the 10th installment of the series for RCM-375 Mk-II, an order from the owner of RCM-275 Z-1 in Taiwan.
大家好,我是SANCTUARY總公司董事長中村。
這是台灣的RCM-275 Z-1車主委託製造的RCM-375 MK-Ⅱ(之10)!
![]()
前後サスの長さがわずかに短い RCM-375・・・
ほんの少し短いだけでも 車体の操作性に大きく悪影響が出るので
このままと言う訳にはいきません。
The length of the front and rear suspensions of RCM-375 is slightly shorter and cannot be left as is, since just a slight difference in length could have a negative impact when maneuvering the body
RCM-375的前後懸吊系統的長度稍短 雖然只短那麼一點,
但會給車體操作帶來不良影響,因此不能這樣不了了之。
![]()
トップブリッジを加工して、フロントフォークのセット位置を下げる事に・・・
So we decided to process the top bridge and lower the position of the front suspension
通過加工上支架,向下調低了懸吊系統的位置。
![]()
まずは旋盤加工から・・・
First, processing with a lathe…
首先從車床加工開始・・・
![]()
シャフトの入る穴形状を 変更します。
Changing the shape of the hole to insert the shaft
更改插軸的洞口形狀
![]()
続いてはフライス盤に固定し、裏面の切削加工・・・
Next, firmly attaching it to a miller, processing the back side…
接下來固定在銑床上,加工背面・・・
![]()
フライス盤でトップブリッジを ヘッド角を変えて切削して行きます。
Cutting the top bridge with the miller
在銑床上切削上支架
![]()
更に トップブリッジが下がる事で、タンクに干渉してしまう部分も削ります。
Scraping off any parts that would interfere with the tank due to the lower position of the top bridge
因為上支架降低,所以削去干擾到油箱的部分
![]()
そして、つい先日の事・・・
Then just a few days ago…
然後不知不覺地將前幾天的事情・・・
![]()
台湾から陳さんが お見えになりました~!
We had the pleasure of the visit of Mr. Chin who came from Taiwan!
台灣的陳先生大駕光臨!
![]()
完成が近づきつつある、RCM-375と ご対面です!
Now face-to-face with the soon to be completed RCM-375!
見到了與漸趨完成的RCM-375!
今回の来日では このRCM-375以外にも、陳さんの愛機 RCM-458や
少し前から始まった、CB900F RCM-456の打ち合わせも 行う予定!
さぁ~ 忙しい一日の始まりですっ!
During his visit to Japan this time, other than showing him this RCM-375, we are also planning to meet on his own RCM-458 and CB900F RCM-456! This is the beginning of a very busy day!
本次來日,除了這RCM-375以外,陳先生還計劃開會討論他自己的RCM-458、
CB900F RCM-456! 這就是忙碌的一天的開始!
To Be Continued
